Передача показників лічильника займає кілька хвилин, але суттєво впливає на нарахування у платіжках
Постачальники газу нараховують суму у платіжках на підставі обсягів споживання, які отримують від оператора газорозподільчих мереж. У свою чергу дані обсяги оператор ГРМ отримує в результаті переданих показів лічильників газу споживачами. Якщо людина забула вчасно подати показники, оператор ГРМ автоматично розраховує обсяг газу за передбаченою законодавством формулою. У такому випадку споживач може бачити розбіжність між спожитим енергоресурсом та обсягом газу, за який постачальник зазначає суму у платіжці.
Уникнути такої ситуації дуже просто: треба щомісяця самостійно і вчасно подавати показник лічильника. Саме за даними приладів обліку обчислюється місячний обсяг газу, що є основою для нарахування.
Чому так важливо подавати показники вчасно і коли це робити?
Фіксувати покази лічильника газу варто станом на 1 число й подавати дану інформацію з 1 до 5 числа кожного місяця. Тобто на початку березня споживачі подають показники за лютий, на основі яких їм у подальшому і нараховують суми в платіжках. Дані своїх лічильників споживачі Житомирщини передають оператору газорозподільчих мереж. У Житомирській області – це АТ «Житомиргаз», що працює під брендом «Регіональної газової компанії».
«Період у 5 днів дається споживачу, щоб він встиг подати дані, які відображають фактичне споживання за місяць. Відповідальність за правильність показників лічильника несе споживач, бо потім від цього залежить нарахування за використаний природний газ», – наголошує комерційний директор АТ «Житомиргаз» Людмила Усик.
За її словами, після отримання показників лічильників, дані про обсяги спожитого газу оператор ГРМ завантажує на спеціальну інформаційну платформу, де цю інформацію отримують газопостачальні компанії. Далі на основі цих даних постачальники газу нараховують суми, які споживачі бачать у своїх платіжках. Тут важливо зафіксувати, що показники лічильника споживачі надають Житомиргазу, а рахунки уже отримують від компанії-постачальника. Це варто пам’ятати, щоб не виникало плутанини у разі виникнення питань чи непорозумінь.
«Якщо ж споживач не подасть показник свого лічильника вчасно, тоді йому здійснюють нарахування розрахунковим методом, тобто за спеціальною формулою: береться до уваги споживання газу за минулий період, кількість проживаючих осіб, встановлених газових приладів. Окрім того, не рідше, ніж раз на півроку працівники АТ «Житомиргаз» можуть фіксувати показники лічильників газу вдома у споживачів» – розповідає комерційний директор компанії.
Навіть якщо споживач не використовує газ і показники лічильника залишаються незмінними, їх потрібно щомісяця передавати оператору газорозподільних мереж. Адже газорозподільна компанія не володіє інформацію щодо відсутності обсягів споживання.
Варто також пам’ятати: від того, чи вчасно споживач подавав дані про спожитий газ залежить, чи правильно йому розрахують річну замовлену потужність на наступний рік. Щомісячний платіж за доставку газу визначається на основі фактичного обсягу споживання за «газовий» рік, який триває з 30 вересня по 1 жовтня. Тобто якщо споживач неправильно або невчасно подає показники лічильника, то це може викривити розрахунок суми за доставку газу на наступний рік.
Існує декілька способів для передачі показників
Передати показники газового лічильника можна будь-яким зручним способом: за допомогою месенджерів, на сайті оператора чи телефоном. Ось як це зробити швидко:
– в особистому кабінеті на сайті 104.ua. Для реєстрації кабінету необхідно вказати номер особового рахунку і суму останнього платежу. Детальну інструкцію як зареєструватися в Особистому кабінеті, читайте тут.
– за допомогою мобільного додатку 104.ua. Завантажити додаток на свій смартфон можна за посиланням Google Play та AppStore.
– через чат-боти 7104ua у месенджері Viber та Telegram. Чат-боти можна легко активувати, увівши дані особового рахунку, останню оплату за газ або номер лічильника. Щоб передати показник, дійте за підказками в головному меню. У чат-ботах теж можна зареєструвати декілька особових рахунків, передавати показники з фото лічильника. І якщо ви внесли помилкові показання лічильника, можна скоригувати їх, надіславши фото лічильника;
– за допомогою SMS на короткий номер 7104. У повідомленні необхідно вказати номер рахунку та показання лічильника у форматі: ХХХХХХХХХХ YYYYY, де ХХХХХХХХХХ – 10 цифр особового рахунку, YYYYY – показання лічильника (до 5 цифр). Між даними особового рахунку і показаннями необхідно ввести пробіл. Після відправлення повідомлення споживач автоматично отримує відповідь: «Ваші показання прийняті та оброблені. Дякуємо». Якщо клієнт отримав відповідь «Невірний формат», це означає, що дані, які він надіслав, вказані не коректно. Йому необхідно їх перевірити та повторити спробу.
– за номерами контакт-центру (0412) 55 80 04, (067) 33 38 104. Користуючись підказками голосового меню, необхідно ввести номер особового рахунку та показники.
– через термінали самообслуговування у 104.ua клієнтський простір.
– зафіксувати покази лічильника газу у квитанції при сплаті за послугу розподілу газу у будь-якому відділенні банку чи укрпошти.
Споживачі можуть перевірити, чи зафіксовані передані ними показники лічильника в розрахунковій системі. Найзручніше це зробити через Особистий кабінет на сайті 104.ua.
Наразі, АТ «Житомиргаз» обслуговує більше 366 тис. абонентів, а вчасно показники подає понад 250 тис. споживачів. В компанії працює 103 контролери, тому знімати показники лічильників у решти споживачів фізично неможливо, та й незручно для самих мешканців.
Загалом відповідальність за правильність переданих показників лічильника газу лежить на споживачеві і саме він зацікавлений у тому, щоб вчасно передавати їх оператору газорозподільчих мереж. Від цього залежить безперебійна робота усієї системи, а отже і тепло у домівках.